Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan Jabatan Kesihatan Negeri, Negeri Sembilan

Kami berjanji akan memberi perkhidmatan berkualiti seperti berikut :

 

KEMUDAHAN UNTUK PELANGGAN

  • Setiap pelanggan boleh mendapat perkhidmatan yang sewajarnya daripada jabatan ini tanpa mengira umur, jantina, keturunan, agama atau taraf social ekonomi.
  • Setiap pelanggan yang diiktirafsebagai dalam keadaan kecemasan akan diberi perkhidmatan dengan segera.

 

TARAF PERKHIDMATAN

  • Setiap pelanggan akan dilayan dengan baik, mesra, hormat, bertimbang rasa, bersopan santun, jujur dan ikhlas.
  • Setiap pelanggan akan diberi perkhidmatan sebaik mungkin secara professional.
  • Setiap pelanggan akan disediakan dengan kemudahan dan persekitaran yang bersih dan sempurna.

 

MAKLUMAT PERKHIDMATAN

  • Setiap pelanggan boleh mendapat penjelasan dan nasihat mengenai perkhidmatan yang diberikan kepadanya.
  • Setiap pelanggan boleh mendapat laporan mengenai perkhidmatan yang diterimanya secepat mungkin setelah membuat permohonan mengikut peraturan yang ditetapkan.

 

PENDIDIKAN KESIHATAN

  • Setiap pelanggan akan diberikan maklumat mengenai aspek-aspek penting dari segi rawatan kesihatan dan pencegahan penyakit.

 

KEWAJIPAN PELANGGAN

Untuk membolehkan JKNNS melaksanakan Piagam ini dengan berkesan, pelanggan adalah berkewajipan untuk :

  • Mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan.
  • Menjaga kesihatan dirinya dan masyarakat dengan mengamalkan cara hidup yang sihat ; dan
  • Menggunakan kemudahan-kemudahan yang disediakan secara bertanggungjawab.

logo big

jknns

Paparan Web

Paparan terbaik menggunakan : 

Google Chrome;
Internet Explorer;
  Firefox,
dengan resolusi  1366 x 768

Mobile Web

Image

Jumlah Pelawat

0.png0.png0.png0.png9.png7.png3.png1.png8.png
Hari Ini345
Semalam763
Minggu ini3453
Bulan ini2719
Keseluruhan97318

Jabatan Kesihatan Negeri, Negeri Sembilan
Jalan Rasah, 70300 Seremban, Negeri Sembilan Darul Khusus
Tel : 06-7664800  |  Faks : 06-7638543