Unit Pengurusan Kesihatan Pergigian

Unit Pengurusan Kesihatan Pergigian,
Jabatan Kesihatan Negeri, Negeri Sembilan

  • Unit Pengurusan Kesihatan Pergigian merupakan unit sokongan yang berperanan dalam pengurusan pentadbiran dan pengurusan kewangan dengan kerjasama Unit Pentadbiran, Unit Sumber Manusia dan Unit Kewangan di Jabatan Kesihatan Negeri Sembilan
  • Penduduk Negeri Sembilan akan mempunyai tahap kesihatan pergigian yang optima melalui perkhidmatan pergigian yang menekankan pencegahan dan rawatan awal
  • Menyediakan perkhidmatan pergigian yang mengutamakan kepada penduduk negeri Sembilan agar mereka menikmati tahap kesihatan pergigian yang optima dan menyedari untuk mempertahankan sepanjang hayat.
  • Menyediakan keperluan asas dari segi pengurusan pentadbiran, kewangan serta lain-lain pentadbiran yang melibatkan keseluruhan perkhidmatan pergigian di Negeri Sembilan
Image
  • Pengurusan Pentadbiran

    - Meyediakan surat menyurat untuk mesyuarat, kursus, seminar, kempen-kempen, laporan aduan, tatatatertib, cuti, fail-fail, aset, pas jabatan dan laporan laporan yang berkaitan pentadbiran
    - Menyediakan data pergerakan anggota pergigian dalam urusan lantikan, kenaikan pangkat, pertukaran, penempatan, perjawatan, perjalanan keluar negera, perletakan jawatan dan persaraan.                     

  • Pengurusan Kewangan

    - Menyediakan data perbelanjaan mengurus aktiviti kesihatan pergigian untuk kelulusan TPKN (G)
    - Menyediakan nota minta dengan kelulusan TPKN (G) kepada Unit Kewangan, JKNNS untuk semua urusan kewangan dan pembelian untuk Bahagian Kesihatan Pergigian, JKNNS
    - Menyediakan tuntutan perjalanan anggota pergigian serta elaun-elaun berkaitan
    - Menyelaraskan pinjaman perumahan, komputer dan kenderaan.

  • Kemudahan untuk Pelanggan

    - segala urusan pentadbiran dikendalikan dengan mesra, cekap, amanah dan secepat mungkin mengikut keperluan.
    - semua pelanggan boleh mendapat maklumat mengenai perkhidmatan yang disediakan.
    - semua pelanggan yang membuat temujanji dapat berjumpa pegawai mengenai urusan perkhidmatan kesihatan pergigian dalam tempoh 15 minit

  • Taraf Perkhidmatan

    - semua perkhidmatan akan diberikan dengan baik, bertimbang rasa, jujur, ikhlas dan bersopan santun.
    - semua perkhidmatanyang diberikan adalah secara professional serta disediakan kemudahan yang sempurna

  • Kewajiban Pelanggan

    - bekerjasama dengan memberi maklumat sebenar dan lengkap berkaitan masalah yang dihadapi.
    - membawa dokumen yang diperlukan berkaitan urusan berkenaan.
    - menggunakan kemudahan yang disediakan secara bertanggungjawab.
    - mematuhi temujanji yang telah diberikan dan menghubungi pejabat ini sekiranya tidak dapat menepati temujanji

logo big

jknns

Paparan Web

Paparan terbaik menggunakan : 

Google Chrome;
Internet Explorer;
  Firefox,
dengan resolusi  1366 x 768

Mobile Web

Image

Jumlah Pelawat

0.png0.png0.png0.png2.png7.png6.png2.png3.png
Hari Ini276
Semalam655
Minggu ini2717
Bulan ini6554
Keseluruhan27623

Jabatan Kesihatan Negeri, Negeri Sembilan
Jalan Rasah, 70300 Seremban, Negeri Sembilan Darul Khusus
Tel : 06-7664800  |  Faks : 06-7638543